söndag 5 augusti 2012

Slutspurtsrea och mera Make overs

Har gått och lurat sedan Samantha målade om pojkarnas rum på att ändra lite i resten av lägenheten och med minimal budget får det bli utifrån det  - man får trolla med knäna!
Ligger i mitt sovrum som har färgskalan: Tånggröna väggar och aubergine/vinrött som accessfärger. Ska jag flytta ut det gröna och vinröda till köket och flytta in det blåa från köket till sovrummet...hm...tänker, tänker, tänker...
Mission impossible!
Får börja med att klä om köksstolarna!
Vilken färg ska det vara på dom då?
Grönt?
Vinrött?
Aubergine?
Lila?
Svart?
River runt i mina skåp och lådor efter något tyg eller en färg som jag kan utgå från och ringer Samantha och frågar om hon har lust att åka till Ikea med mig och kolla på tyger. Det vill hon!
Vi är lika tokiga i att inreda, båda två, så det blir rena orgien i att peta, titta, kommentera, drömma och drömma lite till...för allt kostar ju pengar, även på IKEA.
När vi kommer till tygerna så är det ju bara att konstatera att det finns inte ETT tyg som tilltalar oss, utan tio..åh, beslutstångest! Tur att Samantha är påstridig och bestämmer lite! Det blir ett vitt tyg med blad i svarta konturer.
Efter fem timmars vandrande runt (japp, FEM timmar) så kom vi ut därifrån med varsin kasse. Jag köpte tyg, stolstussar som man sätter under stolarnas ben för att skydda golvet och två, vita, runda ljus för 134 kr. Samantha köpte lite glas, värmeljus och något mer som jag har glömt.
Väl hemma började jag klä om två av fyra stolar. De andra två får vänta för botten på sitsarna är spruckna och ska få två träplattor tillsågade av bovärden och en häftpistol. Får hoppas jag får det innan jul...
Dagen efter bestämde jag mig: Det blir lila och svart i köket!
Ut med allt blått!
In med det som var lila...och ja, det var INTE mycket!
En liten duk, svarta linnegardiner med lila blommor på, en liten vas och två värmeljushållare. Måste ju ha lite mer!
Åker till stan!
In på favoritaffären Indiska och hittar reagrejer för halva reapriset: Två ljusmanschetter, en duk, två ljuslyktor och en lila duk för ca 200 kr för allt.
Hem!
Fixa!
Dum duk - ska lämna tillbaka!
Vaknade i lördags och har fortfarande "lila" i skallen och går upp till Reningsborgs marknad. Hittar en tavla med lila blommor på och en liten lila duk. Kostnad: 45 kr.
Nu räcker det!
Bild? Hm, orkar inte.. ha ha! Lovar att ta en när alla fyra stolarna är omklädda.
Innan jag åkte hem från stan så var jag ju bara tvungen att gå in på Joy också: Det är drömklädesaffären, där man inte ens  kan köpa ett linne under 200 kr så jag har aldrig köpt något där, bara drömt om det.
Döm om min förvåning när jag ser att det står 50% på reapriset på en skylt. Det kanske, kanske finns något jag kan köpa?
Det gör det...en klänning i mörkt orange som kostat 499 kr, nedsatt till 199 kr och så var det 50% på det - 99:50!!!!!
JAG KAN KÖPA DEN!
Tar en i XL och går in till provrummet...den PASSAR...
Alltså, den är för stor!
Jag måste lära mig att jag inte är XL längre, särskilt inte över axlarna och överkroppen.
Det är ett pussel att handla kläder när man har Small över axlarna och medium över bysten och XL över rumpan och XXL över låren...
Bytte till en Large, betalade och åkte hem, mycket lycklig över att ha köpt mitt första klädesplagg på Joy!
Denna ska jag ha någon gång när jag ska på fest!
Visst är den fin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar