fredag 11 november 2011

Frestelser på stan

Åkte ner till stan idag för att motverka att jag hamnade framför datorn istället. Behövde inhandla lite smågrejer, bland annat en halsduk, så inget märkvärdigt. Såg att det skulle vara invigning av Kungsgatan idag, så kameran fick hänga med. Har ju också noterat det underbara solljuset när jag åker till jobbet på eftermiddgen vid Nya Allén, så jag tänkte passa på att fota lite fina höstbilder också. 
Kungsgatan var FULL av folk som förväntansfullt väntade på att få gratis tårta: 

 
Foto: Maria Jallow

Jag BORDE ju bli supersugen på detta men nej, faktiskt inte. Jag ÄLSKADE just Prinsesstårta och hade kunnat äta det varje dag förut. Idag koncentrerade jag mig på att bara fota eländet och tänkte på alla bakterier som virvlade runt, trots kylan. Det var nog mindre farligt att äta tårta idag än om det varit sommar. Men hur gott är det med kall marsipan? 
Tydligen väldigt gott med tanke på att det var tre ton tårta som åts upp på 45 minuter. 
Denna dam orkade inte ens vänta utan försåg sig själv med hjälp av sin lilla plastsked! 

Det tog en bra stund innan hon fick sin tårtbit kan jag avslöja! 
:-D














Jag gick vidare ner mot Nya Allén, genom Kungsparken. Tyvärr missade jag nog just det ljus som ville ha hade nog passerat men en liten glutt fick jag! 
Mina bilder och de är faktiskt COPYRIGHT på dem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar