torsdag 3 november 2011

Lång dag utan mat!

Jag "dricker" frukost och eftersom jag dricker det med grädde blir jag inte riktigt hungrig på morgonen. Sedan är jag rätt seeeeg också och när klockan var halv två insåg jag att jag MÅSTE rusa iväg på ett möte på BUP. Jag hann få i mig två stekta ägg iallafall. Efter det var klockan så mycket att det var dags att dra iväg till jobbet. Var framme en halvtimme innan det var dags att börja och sprang runt Järntorget för att hitta något att äta. Det var INTE lätt! Tänkte "fuska" med några Chilli Cheese på Burger King (16g kh/100g) men kön var så lång och trots att Burger King är ett SNABB-matsställe så kan man inte anklaga dem för att vara snabba, så det var bara att glömma. Kebab med sallad kändes fel också för jag blir så otroligt TRÖTT om jag äter för "tung" mat i samband med att jag ska jobba. Inget roligt att stå och gäspa i två timmar på lektionen, som lärare....Sprang tom in på 7Eleven men det är ju som att gå in i HELVETET! Snacka om snabba kolhydrater, socker, späckat med fett som är rena giftet. Nej, där fanns inget! Såg nog allt den där himmelska kladdkakan de säljer som jag kunde gå långa omvägar för att få köpa förr i tiden och låtsades att jag skulle bjuda vänner på fika och käkade upp hela själv. Man kan inte ens köpa en sallad på stället utan att det är pasta i den! Socker, socker, kolhydrater, kolhydrater...suck! Gick in på fiket på jobbet och ja, där finns det kött, sallad och tillbehör men jag kan inte äta så tung mat. Övrigt fanns det bara smörgåsar och en massa fikabröd. Jag fick svälta!
Det fick bli vatten.
På rasten drog jag ut igen på Järntorget för att åtminstone få tag på kaffe med GRÄDDE! Det var inte heller så lätt! Pusteviksbaren var stängd, där jag köpte kaffe med grädde sist. Över till Dubliners och jodå, de har ju både kaffe och grädde men de hade inga pappmuggar att ta med. Så jag sprang ett varv till och till slut fick jag iallafall en pappmugg på Cigarren som precis hade stängt av sin kaffemaskin. Tillbaka till Dubliners och få kaffe med grädde. Aaaah! Lite MAT! :-D
På så vis överlevde jag även nästa lektion och sedan satt jag och drömde om vad jag kunde äta när jag kom hem. Slutar man jobba kvart i tio så är det inte mycket som är öppet. Oliver ringde och deklarerade att nej, det fanns ingen färdig mat när jag kom hem.  Fan, ska jag få käka stekt ägg igen? Då kom jag på lösningen!
PANNKAKOR!
Lite tinade blåbär, hallon, vispgrädde och nystekta pannkakor löser dagens I-världsproblem för en svältande LCHF:are! :-)
2 dl grädde
2 dl gammaldags mjölk
2 msk fiberhus
salt
Sväll i några minuter. Smör och cocosolja och klicka ner smeten med en stor matsked/slev.
Färdigt på ett kick!
Oliver har beställt dessa till lunch imorgon innan han åker till Norge över helgen!
Pannkakor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar