måndag 14 november 2011

Varde ljus!

Helgen har ägnats åt mina barn, matlagning och ett litet Ljusparty! 
I lördags storstädade jag hela dagen då jag skulle ha ett ljusparty på söndagen. Det måste ju vara fint hemma när det kommer folk. Ursprungsidén var att samla lite folk och bjuda in på ljusparty och även informera om LCHF och min verksamhet. 
Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig och den deltagare som kom med idén kom inte själv pga hälsoproblem och de vänner som skulle komma med henne, dök inte upp heller. Men som tur var så hade jag lagt ut det som evenemang på min FB-sida, så några av mina vänner dök upp iallafall. Jag bakade lchf-bröd och cocostoppar. Jag bytte ut linfröna i receptet helt mot pumpafrön istället och fick veta av min väninna att just pumpafrön skapar basiskhet i kroppen, vilket i sin tur tex motverkar tillväxt av cancer. Finns tydligen andra substanser just i pumpafrön som främjar sömnen också. Linfrön är som bekant väldigt mycket skal och med tanke på hur mycket fibrer det är i just frönas skal och andra onyttiga saker så försöker jag tänka på vad jag stoppar i mina bröd, då jag bakar. Brödet blev lika gott och saftigt som i orginalet men lite mindre fibrer. 
På kvällen åkte jag till Partille och såg när min son spelade med i det band han är sångare i, som är med i Partillerocken - jag var så IMPONERAD av hur duktiga de var! Både bra musik och ett bra framträdande och det gav resultat: De blev det första bandet som gick vidare från den här omgången. Än är det inte slut men chansen att de ska vinna är ganska stor faktiskt. 


Foto: Maria Jallow



Det var en mycket stolt mamma som åkte in till stan och träffade J-anta. Vi skulle BARA ta ett glas vin och prata lite och åka hem tidigt.
Det blev inte riktigt så och kom hem MYCKET senare med lite mer än ETT glas vin i kroppen, kan jag erkänna. Jag och min väninna är en lite farlig kombination när vi går ut, har jag märkt.
Att gå upp tidigare än vanligt, för att förbereda inför ljuspartyt var inte jätteroligt efter vår lilla nöjeskväll...
Men allt var klart när gästerna kom!
Fick ytterligare ett återbud, genom FB så vi var totalt fem deltagare. Sara, som kom med Ljuspartygrejerna hade också med sig en blivande försäljare så vi var sju stycken som jag bjöd på fika. Det var urmysigt att fylla hela vardagarummet med ljus och gäster faktiskt. Synd att dessa ljus är så dyra!
Jag tänkte stilla att det här kommer jag inte ha råd med alls men tack vare att jag var värdinna så fick jag över 400 kr att handla över. Beställde tre ljushållare som är jättefina och betalade 300 kr själv för dessa.
Hade jag ju aldrig gjort annars men ja, vad gör man inte för lite reklam?
Delade ut mina flygblad till Monika och Ljuspartyförsäljerskan som sa att de har flera vänner som också är intresserade av att vara med i min LCHF-verksamhet. Så går allt som jag önskar så startar jag upp en ny grupp efter nyår. Nytt år och nya tag! Ska köra en reklamkampanj efter jul och hoppas på att fler anmäler sig då.
Måste ta mig en ordentlig funderare om jag kan jobba fyra kvällar i veckan på mitt jobb om jag vill öka min egen verksamhet. Idén är ju att tillgängligheten ska vara hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar