onsdag 4 juli 2012

Absolut ekologiskt!

Det bor en bonde i min själ och att inte kunna bo i eget hus med odlingsmöjligheter gnager i mig ganska ofta faktiskt. Men! Jag bor ändå så att jag kan olda i miniatyr. Det blir mycket blommor men även sådant man kan äta. Jag har tre pallkragar och i den ena växer det jordgubbsplantor. Övervakar dem noga och igår "pallade" jag upp de tunga grenarna med jordgubbar på så inte sniglarna ska äta upp dem. Det räcker med att det har regnat så mycket så många av karten ruttnat. Idag plockade jag de första, mogna jordgubbarna i min lilla pallkrage!
 Ren livskvalitét: Egenodlat, ekologiskt och väldigt gott!


I förrgår gick jag till frissan. Håret var rena katastrofen efter min färgning för någon månad sedan. Slitet och riktigt fult!
Vi har en frissa här som är väldigt billig, samtidigt också väldigt duktig. (En fd elev till mig) Hon skrattade när hon såg mitt katastrofhår och jag sa bara: Ta bort det! Så här blev det och ja, jag är faktiskt nöjd, även om Oliver kallar det för tantfrisyr. Hellre det än risbusken jag hade innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar