torsdag 19 juli 2012

Krokstrandsfestivalen

Jag ska på festival! Helt otroligt! Jag har inte varit på festival sedan min dotter var tre år gammal - 23 år sedan!
Jag är skiträdd!
Jag har köpt tält, madrass, sovsäck och pump!
Jag har en lista på vad jag ska ha med mig!
Jag ska jobba på festivalen som funktionär, för då får jag festivalbiljetten gratis!
Jag ska passa utrustningen i det stora tältet en hel natt mellan ett och nio på morgonen!
Jag får åka med två vänner från Ulricehamn!
Jag ska INTE äta veganmat, vilket erbjuds alla funktionärer till reducerat pris. Då blir jag riktigt sjuk och hela festivalen lär bli en pina.
Jag ska fota den otroliga naturen runt omkring!
Jag är skiträdd!
Jag gör ju nästan inget för om man inte gör något, åker någonstans eller träffar någon - då kostar det inget. Jag har inte råd att gå utanför dörren...så är det att vara arbetslös och leva på gränsen till sammanbrott.
Nu går det pengar även om jag snålat in på både biljett och sådant. Mat får jag också försöka ta med mig i form av nötter, smör, snabbkaffe, ost och makrill i tomatsås. Jag kommer inte ens dricka någon alkohol men jag SKA på festival!
Det ska bli så kul!
Jag är så rädd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar