söndag 8 juli 2012

The Flip Flop person!

Jag är beroende av något som inte är så vanligt, tror jag - Flip Flop! Jag har nog gått i sådana sedan jag flyttade in i betonggolvslägenheten i Angered 1997. Det är otroligt kallt på golven och varma strumpor räcker inte. Brukar köpa sådana billiga och ha dem mellan ett och tre år innan de är så nedtrampade att det gör ont att gå i dem. Det har inte alltid varit så lätt att hitta den modell som jag vill ha, till det låga priset på max 30 kr och sedan i våras har jag väntat på att högsäsongen ska komma igång så jag kunde köpa nya. Det blev ett par från Ikea, jätteplatta direkt och ett par från Edels som var för mjuka och blev nedtrampade på två veckor.
Sökandet slutade igår då jag köpte ett par dyra (99:-) på Life med ackupressurfunktion.
De är tillverkade av återvunna däck och ska stimulera fotens akupressurpunkter. På deras hemsida  står det
"Ackupressur stimulerar precis som massage blodcirkulationen och piggar upp trötta fötter. The Flip Flop har en mild och skonsam ackupressur som för de flesta är möjlig att använda hela dagen. Hur stor effekten är olika för olika människor. Vi är säkra på att när dina fötterna väl fått pröva och vant sig vid the Flip Flop vill du inte byta tillbaka till dina vanliga sandaler."

Jag har TRÄNINGSVÄRK i fotsulorna idag kan jag säga! Det var nästan smärtsamt att gå och stå på dem igår men jag är enveten och kommer fortsätta använda dem - de kostade ju nästan 100 kr! 
De kanske faktiskt gör någon skillnad på min kropp...det lär jag väl märka. 
Var i experimenttagen igår också. Jag har någon idé om att hitta den ultimata hudvårdskrämen för just mig - något som drar ihop min sladdriga hud och är ren från dumheter. Inspirerad av nyttigheterna i Bikarbonat och Cocosolja, rörde jag ihop dessa två och smörjde in mig med efter duschen igår. Det kändes lite smålustigt att ha små salta korn över kroppen men de försvann efter ett tag. Någon form av peeling blir det ju om inte annat. 
Ska utvärdera när jag gjort åt den "portion" jag gjorde ordning igår på ca en deciliter. Inhandlade även Aloe-vera gel på Life för att addera fukt till kroppen också - det finns inte så mycket av den varan i cocosoljan. 
Så det får bli först ett lager av Aloe Vera gel innan jag smörjer in cocosolja/bikarbonat-röran. 

Igår var min kära vän J-anta här. Hon kom för att fira Adam i efterskott, samtidigt som hon själv fyller år nästa vecka och är inte här då - så jag har gått och lurat på vad jag skulle ge henne. Ville verkligen ge henne något personligt som hon uppskattar. Fick idén i våras om att ge henne en tavla med rosor, sedan vi var i en inredningsbutik och hon pekade på en tavla där med rosor på och kommentaren: En sådan skulle jag kunna tänka mig ha hemma...jag kan ju måla en liksom. 
Alternativet var ju en förstoring av någon av mina foton men pengar har varit ett stort bekymmer här sedan några månader tillbaka. 
Så häromdagen åkte alla akvarellfärgerna fram - här skulle målas!
Så här blev resultatet: 
Janta blev glad och jag hoppas verkligen att det var en ärlig reaktion. Jag är inte jättesupernöjd över bladen men själva rosorna blev bättre än jag tyckte från början. 
Men ja, nu är i alla fall akvarellfärgerna framplockade och ska försöka få tummen ur och måla mer!
Favoriten är att kunna sitta ute och måla - så nu får allt den där sommarvärmen komma - på riktigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar