torsdag 19 juli 2012

Smarta katter ...

...fast på olika vis!
Jag har två katter!
En hona vid namn Isis.
En hankatt vid namn Cesar.
Jag fick näta in min gräsmatta förra året för båda katterna kom på att man kan göra sina behov på den, vilket resulterade i att hela gräsmattan var förstörd.
Nu står den på återväxt men det går ganska långsamt, om jag uttrycker mig så.
Isis är en smartis - hon har då och då lyckats hitta hål där hon kan tar sig igenom...
Igår hörde jag Cesar jama jättemycket och gick ut för att kolla vad det var med honom.
Då såg jag Isis sitta mellan mina pallkragar. Är man vit så är det lite svårt att gömma sig!                                                                                 

Idag samma visa:
Cesar jamar, Isis sitter på gräsmattan eller mellan mina pallkragar!
Det kändes som att Cesar "skvallrade":
 - NU HAR HON SMITIT IN IGEN OCH JAG KAN INTE KOMMA PÅ HUR!!!
Till slut avslöjade hon sig genom att ta sig ut genom samma hål - i nätet. Jag hade tydligen gjort sönder nätet igår när jag klippte gräset.
Nu är det åtgärdat och den smarte Cesar slipper skvallra på den smarta Isis som hittar hål i mitt nät som hon kan smita igenom!
Vem var smartast egentligen? Båda två, fast på olika vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar