onsdag 12 oktober 2011

Avanmäld!!!


7 dagar sen klockan 12:14

Igår var jag och Oliver på BUP och träffade BUP-folket och Olivers studiehandledare - det som skulle gjorts för ett år sedan men inte blivit av... :) På uppmaning av mig för, jag vet inte vilken gång i ordningen, hände det alltså.
Men ja...varför skulle vi ses då? Halva mötestiden gick åt för att redovisa för utredningsresultatet som skedde för 1,5 år sedan och sedan tog jag upp problematiken med att skolan infört 5-minutersregeln som har resulterat i att Oliver förlorar en hel lektion varje gång han inte kommer ur sängen i tid och kommer komma försent till skolan. Det diskuterades lite fram och tillbaka om hans problematik och vad ADHD innebär, som ja, just det - han inte har! Fick höra hur duktig och engagerad han är i skolan och att han nästan agerar som en kappellmästare när det är ensemble. Jag insåg att det är ju så han alltid har gjort, sprungit runt och hjälpt andra eller lagt sig i vad som händer omkring honom men haft problem med att fokusera på sig själv. Han sa själv också att han aldrig hade klarat testerna på BUP, särskilt inte koncentrationstesterna, om han inte suttit i ett litet, tomt, ljudisolerat rum. Det hade räckt med att det hade suttit en tavla på väggen så hade han blivit distraherad. Men ja, det är det ju ingen som tar hänsyn till!
Både jag och Oliver känner oss ganska besvikna över den totala avsaknad av radikalt stöd och förändring som utlovats sedan vi började gå på BUP för två år sedan. Nu har även min kontakt påtalat att eftersom han inte har ADHD så vill hon träffa honom för att luska ut om det har hänt något trauma i hans barndom. Ja, jo, det har jag ju gått igenom under de sex år vi gick där förra omgången! Jag blir så TRÖTT!
Pratade om att lägga ner kontakten med BUP helt för det känns inte som något händer! Hans studiehandledare tyckte att det bara fanns ett problem: Att han har vänt på dygnet!
Psykologen erkände att de vänt på varenda sten ihop om hur de ska hitta verktyg för att lära Oliver att gå och lägga sig och komma upp ur sängen men ja - nu vet vi hur vi ska göra! Han ska vända på dygnet! :)
Är så imponerad av alla lösningar!

På kvällen var det konsert på gymnasiet och jag gick dit och lyssnade på ungdomarna som verkligen har utvecklats - allihop! Även de som knappt fick fram ett ljud förra året.

När jag kom hem kollade jag min brevlåda i vanlig ordning och hittar ett brev från AF!
Kanske det äntligen är en tid för att träffa min mystiske handläggare på AF som jag aldrig träffat!
:)
Öppnar brevet och vad får jag läsa???
JAG HAR BLIVIT AVANMÄLD FROM DEN 3 OKTOBER!!!!
:)
Jag börjar skaka av ilska! Vad i HELVETE håller dom på med???

Jag kan inte ringa någon för klockan är nio på kvällen så jag snickrar ihop ett ilsket mail till handläggaren på AF som är min, handläggaren jag träffade förrförra gången jag var där, AF-chefen i Angered och till min a-kassa:

Hej!
Jag fick idag ett brev från Lennart Liovic att jag är avanmäld från arbetsförmedlingen och det är även anmält till min a-kassa.
VARFÖR DÅ????
Jag var på Arbetsförmedlingen PERSONLIGEN den 26 september, strax efter klockan tio och talade PERSONLIGEN med en man som jag inte minns namnet på. Han frågade mig om jag hade sökt några jobb och rekommenderade mig även att skicka min cv till de coachföretag som är kopplade till AF eftersom han tyckte det var något som skulle passa mig. Jag gick dit istället för att ringa för första gången jag fick uppmaningen att ringa och gjorde det så var det tydligen ingen som registrerade det och jag fick en uppmaning om att omanmäla mig till AF eftersom jag hade jobbat i tre dagar, 9 timmar...när jag kom till AF så träffade jag Besnik och bad honom att maila mig att han registrerat mitt besök och även maila mig det, detta ligger under det här mailet. Jag gjorde tydligen MISSTAGET att inte uppmana om samma sak den 26 september, då jag var där. Enligt min handlingsplan skulle jag kontakta AF mellan den 26 september - 30 september och jag var alltså där PERSONLIGEN den 26 september.
Nästa punkt i min handlingsplan är att kontakta AF den 24 oktober - 28 oktober.
Vad håller ni på med egentligen?
Har ni inget bättre för er än att missa att registrera kontakter och besök men ändå ha tid att skicka brev om att man är avanmäld eller att man måste infinna sig på AF då man fått det intygat att man BARA behövde ringa...
Jag tog mycket illa vid mig förra gången och kände mig kränkt. Nu är jag riktigt arg och kränkt!
Jag har INTE gjort något fel! Jag har gjort PRECIS vad ni begärt av mig och ÄNDÅ verkar det inte vara tillräckligt! Ska jag ta med mig en kamera och FOTOGRAFERA mina besök eller FILMA dom????

Jag uppmanar NÅGON på AF att åtgärda det här med omedelbar verkan! Jag har varit arbetslös sedan den 24 augusti - det är första gången på SJU ÅR! Jag har ALDRIG varit med om något liknande! Vill även att NÅGON tar kontakt med MIN A-kassa och intygar att jag fortfarande är ARBETSLÖS och att jag inte har missat något som krävts av mig men däremot har tydligen NÅGON missat att göra det som KRÄVS av Arbetsförmedlingen!

Begås det liknande missar igen där ni utsätter mig för den psykiska kränkning jag just nu känner, så kommer jag anmäla NÅGON till NÅGOT! Ja, jag tänker ta reda på vart! JO, kanske?

Mvh
Maria Jallow
6208xxxxxxxx

Jag vill att NÅGON ringer mig PERSONLIGEN imorgon och talar om för mig att ni åtgärdat ERT MISSTAG!
Kopia på detta mail är skickat till min a-kassa också.

TELEFONNUMMER: 0739 - xxxxxx

Jag ber till GUD att jag börjar jobba snart för jag orkar inte vara arbetslös längre!
**************************************************- **************************************************- *****************

Idag loggade jag in på datorn direkt när jag vaknade och såg att a-kassan svarat men ingen annan men det gick bara tio minuter så ringde sjävlaste chefen från AF i Angered och beklagade alla missar som begåtts och ville träffa mig för ett samtal om förfarandet från AFs personal. Så vi ska ses imorgon klockan tio och hon lovade även att rätta till alla problem som uppstått.
Hädanefter kommer jag ALLTID maila AF för det är det enda sättet att få bekräftat att man faktiskt varit i kontakt med dem. Trodde ju i min enfald att det bästa är att visa sig i fysisk person, vilket tydligen inte räcker.
Det tar mer energi av mig att rätta till alla jävla missar som AF ställer till med än att faktiskt söka jobb!
:)

På måndag ska jag i alla fall på arbetsintervju på FU, de söker både kvällslärare och vikarier så jag kanske kan få några månaders jobb i alla fall. Vill ha så lite att göra med AF som möjligt - jobba är lugnare!
Idag är det också möte på TRR...möten varje dag just nu!

Ska även lämna in min jobbdator på ex-jobbet och få mitt arbetsbetyg och min hårddisk. Hoppas slippa träffa lilla snärt-chefen för henne har jag lust att ge en rak höger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar