onsdag 12 oktober 2011

Polisbesök och 5-minutersregler


onsdag, 21 september 2011 vid 11:58

Vaknar och inser att Oliver inte kommit sig upp ur sängen - som vanligt! Öppnar dörren och STIRRAR på honom och han tittar upp med mobilen i handen, tittar på den och säger: Fan! Jag säger också fan och han frågar varför jag säger fan. Jag svarar att ja, du hälsade ju "fan" som godmorgon så jag svarade med samma. Sedan stängde jag dörren och klädde på mig. Adam har studiedag idag..undrar var lappen om den infon tog vägen?
Efter en stund går jag tillbaka till Oliver och frågar om han ska gå till skolan eller inte! Får veta att de har infört en 5-minutersregel så det innebär att om man kommer försent mer än 5 minuter så får man inte vara med på lektionen. Jaha! Vad BRA! Då kommer min son missa varenda jävla lektion på morgonen! Då blir hans frånvaro ännu mindre! :)

Plötsligt kliver det in en ung, snygg man och ringer på dörren. Han slänger upp sitt leg - en polisbricka och presenterar sig: - Hej, jag undrar om din son är hemma?
Eh, vilken av dem, samtidigt som Adam reser sig och deklarerar att det nog är han, som polisen vill träffa. Hjärtat stannar på mig för en sekund - vad har hänt?
Det visar sig att Adam varit vittne till ett bråk mellan några flickor i våras som baserades på att kalla varandra h o r a och din mamma är en h o r a, som slutade med att en av flickorna blev misshandlad av sin pappa. Så polisen ville höra Adams version om vad som hade hänt.

Det jag insåg då var att Adam inte berättat för mig om incidienten och hans svar på varför var att det hände hos pappa. Pappa vet tydligen inget heller, har jag en känsla av.

Om 1,5 timme är det besök på Trygghetsrådet! Det här ska bli jättespännande att höra om hur mycket pengar jag kan få i månaden och vad de tycker om mina företagsplaner. :)

Har även mailat kommundelsförvaltningen med en förfrågan om lokaler i området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar