onsdag 12 oktober 2011

Första träffen är avklarad!


måndag, 26 september 2011 vid 21:53

Har gått och förberett mig hela dagen för kvällens första gruppträff!
Började dagen med en liten promenad, först till AF som undrade vilka jobb jag har sökt och jag svamlade nog mest men försökte också få handläggaren att förstå att det inte är så lätt att söka jobb som man inte har behörighet till men samtidigt inte kan något annat..typ! Han tipsade om att jag skulle skicka in mitt CV till alla coach-företag som är kopplade till AF och det tycker jag var ett bra tips faktiskt. :)

Sedan ner till centrum och handla lite på ICA och lite på Netto.
Hem, dammsuga, damma av allt, diska och rensa svamp. Satt ute och rensade tills det började spöregna.
Får rensa resten imorgon.

Plötsligt var klockan sju och Malin, Tuija och Maggan ramlade in - mina första kunder, ever! :)
Jag delade ut två foldrar om vad man kan äta och inte äta som är utgivna av Annika Dahlqvist och Andreas Eenfeldt. Vi pratade om vad man kan äta och vad man inte kan äta men också lite om alla tillsatser som finns i dagens mat och hur sjukt det är fördelat. Att det är livsmedelsindustrin som styr vad vi ska äta och hur mycket det kostar.

Att lchf inte bara är en förändring av matvanor utan mer eller mindre ett politiskt ställningstagande - mot den beroendeframkalladen och sjukdomsframkallande Livsmedelsindustrin.
Bara i USA lägger man över 25 dollar av skattebetalarnas pengar/per person på tillsatser i form av majssirap och sojaolja samtidigt som varje skattebetalare betalar 11 cent för fruktodling...snacka om skillnad!

Veckans jobb blir att samla ihop mina bilder och recept och lägga ut dem på min FB-sida så mina kunder kan få dem. Det ingår i mitt priset!

:)

Jag är så spänd - Samantha har lämnat ägg idag och hennes make spermier...om 48 timmar vet vi om det hänt något. Och har det, det, då är hon gravid from onsdag!

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar