onsdag 12 oktober 2011

Utblåst och inblåst


tisdag, 13 september 2011 vid 17:30

Stormen Katja blåste in igår i full styrka men ja, det var ju bara resterna av henne som kom hit men jedrar vad det drog i, i kastvindarna. Tjörnbron och Uddevallabron fick stängas av i vanlig ordning. Att gå ut var inte precis det man längtade efter idag för det både regnar och blåser som attan idag med. Men ja, har man inget hemma att äta då får man allt gå ut ändå. Ja, jag känner mig lite bortskämd när jag på ett sätt inte ens måste gå ut för jag har inget jobb att gå till! :) De flesta hatar att vara utan jobb och jo, det gör jag med men jag har ju ett jobb - starta mitt eget företag och idag fick jag en anmälan till en av mina grupper och nu måste jag få de andra att också anmäla sig så vi åtminstone blir några till än en! :)
Hade bokat tvättstugan och tänkte för mig själv att jag nog var rätt puckad när jag bokade tid till idag för jag visste ju att det skulle storma och regna. Kom fram till att först går jag till tvättstugan och lägger in två maskiner innan jag blåser ner till Netto och handlar "Veckans klipp"...kommer till tvättstugan med en överfull tvättkorg och nääää - tvättiden jag bokade igår var ...igår! :) Jag har verkligen koll på vilket datum det är och vilken dag det är när jag gör så här!

Så det var bara att dra tillbaka smutstvätten hem igen och sedan på med min regnkappa som idagsläget är sju nummer för stor men ja, den funkar ju ändå och ner till Netto.
Handlade en hög med proteiner, fetter och fick gå till torget för att köpa grönsaker för Nettos var uteslutande ruttet eller inte fanns alls. Plockade till mig sallad, tomater, gurka, avakado, färsk vitlök och en röd paprika. Betalar och går...och kommer på att, fan, jag har glömt köpa kaffe! :) Då hör jag en röst bakom mig:
- Ursäkta, men du glömde dina grönsaker...
- Oj, glömde jag dom! Ha ha!
Går tillbaka och hämtar dem. Funderar på om jag ska orka gå in på Netto och köpa kaffe men kommer på att Adam kan säker gå och köpa det senare, när han kommer hem från skolan. Oliver ligger hemma och är urförkyld så han gör nog inget mer än sover, spelar PS och tigger cigg av mig.
Går till Apoteket för mina kramplösande tabletter (Egazil) är slut och utan dem är jag rädd att jag ska få Förmaksflimmer igen. De tar bort "dunket" i kroppen jag får när jag har ätit. Det beror inte på vad jag äter utan på att jag gjorde en Gastric Bypass-operation för 16 år sedan och när maten går ut i tarmsystemet utan att försmältas i en magsäck så kan det lätt hända att man dels får kronisk magkatarr och dels får kramper för att sköldkörter och galla jobbar på övertid...jag har ingen galla. En övertidsarbetande mage kan orsaka Förmaksflimmer och det har jag haft 4-5 gånger men inte en enda gång sedan jag började med Egazilen så dom vill jag inte vara utan.
När det blir min tur får jag veta att mitt ettåriga recept är utgånget, i slutet av juni. Så jag får snällt ta mig till doktorn imorgon. 125 kr för besöket och en hundring för pillren...ska se om jag kan ringa istället. :) Pengarna räcker inte till så mycket extra och hur mycket pengar jag får den här månaden har jag ingen aning om mer än att jag får barnbidrag och underhåll och det räcker inte ens till hyran. På det har jag fått en extra fet räkning från ComHem och Din El...ja, det blir nog att äta luft i oktober..om jag inte får in fler kunder till mina viktgrupper.
Hjärnan är inte med alls idag...glömmer en massa. Kanske det är Olivers fel? Han kanske har smittat mig med sin virusförkylning?
Väl hemma stekte jag tunna skivor med fläskkött som jag hittade på Netto, i smör, chilipeppar, svartpeppar och lite grillkrydda (det är socker i grillkrydda, så ni bara vet). Halloumi stektes också. Till detta serverades det en stor skål sallad med tomat, gurka, paprika, salladslök och isbergssallad. Gjorde Gucca också som är min egen specialare av sås: En del majonäs, en del gräddfil/creme fraiche el. turkisk yoghurt. (Ca1,5 dl av varje), vitlök efter tycke (idag blev det fyra klyftor), citronsaft, två avakador, svarpeppar och salt. Mixas med mixerstaven och det blir SÅ gott! Min brors tjej är fullständit tokig i min Gucca och det är hon som kallar den för just "Gucca".
Alla åt och alla är mätta!
Nu ska jag bara sitta här och gosa i soffan, titta på teve och spela dataspel! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar