onsdag 19 oktober 2011

Total hjärnsläpp!

Var ju på intervju på ett av stadens Utbildningsföretag och fick jobb som lärare på kvällstid. Lönen skulle vara i timlön och jag tyckte väl det lät "bra" med löneförslaget. Sedan har jag gått här hemma och mumlat för mig själv att det blir så och så mycket...det ordnar sig!
Igår kväll tog jag fram miniräknaren och räknade vad jag skulle tjäna om jag skulle jobba heltid på det här...och kom fram till att det inte ens skulle räcka till hyran! :-s
HÄRREGUD!
Jag kan ju inte jobba för rena slavlönen! Då kan jag ju lika gärna låta bli.
Mailar med mitt snuviga huvud till företaget och meddelar att jag inte kan ta jobbet ...sedan går jag och lägger mig.
"Något" väckte mig redan vid halv nio och insåg senare att det antagligen berodde på att mobilen ringt från skolans rektor. Jag tänkte att hon ringer väl igen om hon måste skälla ut mig. Att tacka nej till ett jobb är första gången jag gjort i hela mitt liv och dessutom inte ens en vecka innan det börjar. Hur ska de klara det?
Dåligt samvete fanns det gott om i mina tankar...
Vid elva åkte jag in till stan för att köpa kattfoder, som inte fanns och när jag är på väg ut från Femman, ringer mobilen och det är rektorn från skolan. Hon vill att jag ska komma så vi får prata. En halvtimme senare ringer nästa rektor från samma företag men inom sfi och vill ses, så vi bestämmer att jag ska träffa henne efter att jag pratat med rektor nummer ett.  Åker dit och minuterna innan kommer min vän som tipsade om jobbet och vi börjar prata om timlönen och inser rätt fort att jag har räknat JÄTTEFEL!
Jag missade att räkna fyra veckor - jag räknade bara EN vecka! *döööööööh*
Så jodå, lönen är bra! Tom bättre än på mitt förra jobb om jag räknar på heltid. Hade jag varit min chef så hade jag sparkat ut mig på gatan men det gjorde de inte. Lovade att jag inte brukar vara så här strulig och dum, utan snarare tvärtom. Jag har nog gått hemma lite för länge, eller något i den stilen.
Sedan gick jag upp en våning till nästa chef och hon skrev upp mig på sjukvikarielistan. Jag talade om att jag jobbar fyra kvällar i veckan så jag kan tänka mig att jobba eftermiddagar på sfi också för mitt mål är att få ihop heltid. Det hade hon full förståelse för.
Sedan hejade jag på min gamla kollega, som tipsade mig om vikariattjänsten. Det ska bli jättekul att få träffa honom igen. Vi har inte jobbat ihop på tre år.

Nu har jag sovit dåilgt två nätter i rad så ikväll hoppas jag att jag kan somna lite tidigare så jag får lite bättre ordning på min dygnsrytm nu när jag ska jobba igen.

Min lilla lchf-grupp får flytta till söndagen och en av mina deltagare är inte säker på att hon kan komma den tiden men ja, nu finns det liksom inte så mycket att välja på.

I kameran ligger det en hög med matbilder. Ska ladda över dem och skriva ner recepten...i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar