måndag 24 oktober 2011

Tjänsten är tillsatt!

Kunde ju inte släppa tanken på fredagens mail från AF om att kräva att jag sökte sfi-jobbet i Sigtuna och idag kollade jag min mail om jag fått något mail från AF efter min mail-respons men inget. Öppnade mailet från i fredags igen och då ser jag att man kan scrolla ner ännu mer än jag sett i fredags och hittar jag själva annonsen och kan då läsa att det krävs dels lärarbehörighet och dels att ansökningstiden för tjänsten gick ut...igår!

Annonsen finns inte kvar överhuvudtaget...
Jag mailar direkt till rektorn på utnämnda skola och bifogar även min CV. 
En timme senare får jag svaret att tjänsten redan är tillsatt. 
Jag kopierar svaret och skickar till arbetsförmedlaren i Stockholm...och sätter mig ner och väntar på att få någon form av respons.
Har även mailat till "min" handläggare då det står att jag ska göra det enligt min handlingsplan och upplyst om att jag börjar jobba idag med 15 timmar i veckan/kvällstid.

Så nu har jag börjat jobba! Eleverna var lika goa som alltid! Folk från halva jordklotet! I morgon ska jag ta emot två kurser till: En nybörjargrupp och en fortsättningsgrupp! 
Kul! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar