onsdag 12 oktober 2011

ÄNTLIGEN!


 måndag, 12 september 2011 vid 22:46

Ibland blir man bara så glad!
Har väntat en vecka nu på inslaget om LCHF i Vetenskapens Värld som går på tvåan, kl. 20.00 på måndagar.

Jag satt klistrad och jag blev så GLAD över programmet då det var sakligt och inte ville välja sida utan bara visade upp de brister som finns i våra så kallade "vetenskapliga rapporter" som Livsmedelsverket grundar sig på - mycket bristfälliga! Ingen vill heller lägga pengar på LCHF-dieten eller Diabets2-patienters värden när de byter ut sina matvanor.





Kostdoktorn skriver följande på sin blogg:
Kostdoktorns inlägg

Det som gör mig så förtvivlad är att inse att just högt blodsocker är så fruktansvärt skadligt, inte bara för folk som har Diabetes, anledningen är ju att folk får diagnosen för att de blivit känsliga för högt blodsocker och det är bara fler och fler som får diagnosen och det kryper ner i åldrarna också. Förr var det ju bara äldre som kunde få det, för kallades det för SOCKER-sjuka! Man blev sjuk av socker och ÄNDÅ är det ingen som reagerat förut.
Diabetikernas rekommenderade kost är ju lika mycket socker i som förut - var i ligger logiken? Och för hundan - VARFÖR är det ingen som är intresserad av att göra långtidsstudier och anamma det här?
Varför är det ett så STORT, ENORMT motstånd?
Jag har inte Diabetes2 men jag känner ju själv när blodsockret åker ner i botten eller upp - hur dåligt jag mår av det, jag är också känslig för socker och ja, jag kanske hade fått Diabetes2 förr eller senare om jag fortsatt att knarka socker i alla former.
Barnen blir sjuka och ändå är det ingen som fattar att något är fatalt fel - fetare,sjukare människor och samtidigt har vi en sjukdomsmedvetenhet med utbildade vetenskapsmän...?
Går det bara de ekonomiska intressenas vägar? Om Coca-Cola betalar ett forskningsprojekt så kommer man UTESLUTANDE fram till att Coca-Cola är nyttigt?

HUR ska vi kunna lita på att någon i denna värld faktiskt ser till människans hälsa och intresse?

Gräsrötterna har börjat LCHF-tänket och det blir bara större, viktigare och tydligare att det här fungerar.
Jag hade aldrig gått på det och talat för det så starkt som jag gör om jag verkligen inte själv upplevde det!

Ikväll dricker jag te med en liiiiten dutt Stevia och grädde i...det är skitäckligt men det är fortfarande te men inte med 100 gram Suketter i...här ska tas bort ALLT som inte är naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar