onsdag 12 oktober 2011

Migränanfall


tisdag, 27 september 2011 vid 10:45

Sitter och spelar lite på datorn och plötsligt har jag svårt att se vad jag gör...inser att det snurrar "prismor" framför ögonen. Det har hänt förut men det är minst tio år sedan sist. Då fick jag veta att det var migrän men tyckte det var jättekonstigt för jag hade inte ont. Jag släppte datorn och gick ut och tittade upp mot den mörka natthimlen och stjärnorna flyttade på sig..nä, här får jag nog kasta mig i säng. Illamåendet kryper på ig och kan knappt hantera min kropp, det bara snurrar.
Tänker...tänk om jag dör? Tänk, om det är en stroke? Provar att le och grimasera med munnen och jo, det kan jag så jag ska nog inte dö.
Går och lägger mig 3 timmar tidigare än jag brukar och somnar in i migränens värld.
Vaknade med spänningshuvudvärk men den går ju att hantera med lite huvudvärkstabletter. 

Vaknar även tidigare än jag lyckats göra de sista dagarna och det är bra. Hör att Olivers mobil larmar i hans rum och frågar om han ska gå upp och som vanligt så ska det snoozas in till nästa millenium. Nu har det snart gått två timmar och han har inte gått upp än.
De har infört en ny regel i hans klass, att om man kommer mer än fem minuter för sent så får man inte komma in på lektionen. Det innebär att min son missar första lektionen varje dag han i vanliga fall missar 5-10 minuter. Jättebra! :)
Här gäller inte bättre med något än inget alls. Utan nu blir det läget: Inget alls är bättre än lite.

Får nog maila både lärare och hans BUP-kontakt om hur man hanterar barn med funktionsnedsättningar inom adhd-spektrat för det verkar inte skolan ha fattat och det möte som skulle ske mellan skola och BUP har ju inte hänt än. Om ca två månader fyller min son 18 år och då får han inte gå på BUP längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar