onsdag 12 oktober 2011

Tjuvbesök!

Jag älskar blommor - alla blommor, helst de som är antingen stora eller luktar gott. Har i flera år satt olika solrosfrön med olika resultat och förra året satte jag en hög med jätte-solrosor inne på min gård. De växte..och växte...och växte och lagom tills de skulle slå ut sina enorma blommor så kom frosten och hela gänget frös ihjäl.
Så i våras tänkte jag att jag måste sätta fröna tidigare så de hinner slå ut INNAN frosten...två av mina totalt sju jättesolrosor har slagit ut, en "dog" pga hårda vindar som bröt sönder den och en blev större än störst och började krypa upp mot fyra meter och en stam som ett litet träd.
Varje morgon går jag ut och hälsar på mina växter och just denna jättesolros fick lite extra uppmärksamhet. Stagade upp den för några dagar sedan för att inte den också skulle blåsa sönder...
I morse när jag vaknade så tittade jag ut för att kolla om Solrosen inte blåst sönder inatt för jag hörde igår hur det ven om knuten innan jag somnade...
VAR ÄR MIN SOLROS???  Den var borta!!!! Går ut för att kolla om den knäckts under natten men inte en endaste liten solrosrest fanns där den stod igår. NÅGON har brutit av den vid rotknölen och tagit med sig den...
HUR TÄNKTE MAN DÅ?
- Åh, kolla, vilken stor 4-meters blomma!
- Den måste jag sno och sätta i en vas hemma!

Tack, käre tjuv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar