torsdag 27 oktober 2011

Jag vill jobba med LCHF!

Vaknar med en känsla av hopplöshet. När jag "kläckte min företagsidé" så var jag väldigt naiv. Jag trodde att det bara var att tala om vad jag kunde erbjuda så skulle folk komma i mängder och säga: - Ja, vad bra! Hjälp mig! Jag skulle ha minst tio grupper med tio deltagare i varje och ha fullt upp med att dels berätta min egen historia, stötta och hjälpa andra att förstå hur skadligt dagens kostvanor är. Jag gjorde min hemsida, beställde flygblad och visitkort och sprang som en tok här i Angered och delade ut mitt budskap, både i postlådor, klistrade upp lite överallt och stod och delade ut i centrum. Vad hände? Typ, väldigt lite...jag fick fyra "kunder" och av dessa fyra har två hoppat av. INTE för att de var missnöjda utan för att de inte har tid att ses en timme i veckan för att ändra sin livsstil.
Den 13 november ska jag och en av mina deltagare ha "Ljusparty" här hemma hos mig och då ska jag passa på att informera om mina tjänster inom LCHF och jag hoppas få några deltagare till som vill vara med. Jag har insett  sedan jag började nätverka ute på nätet att det finns massor med LCHF-grupper och företag. Jag är inte unik på något sätt men ändå - jag är jag och det finns bara en av mig! Jag läser dagligen artiklar och rapporter om hälsa, kost och LCHF och kan bara erkänna att jag blir mer och mer övertygad om hur skadliga kostvanor vi skaffat oss de sista 30 åren men även innan det, from den dagen vi blev bofasta bönder. Idag finns det inte så mycket bönder bland oss men Livsmedelsindustrin tjänar miljaders pengar på att vi fortsätter att äta efter konceptet: Det är ju gott! Jag behöver unna mig det här...det blir så FEL i mitt huvud! Jag har levt som matmissbrukare större delen av mitt liv och det har kostat mig inte bara i pengar utan i hälsa. Effekterna av de skador som jag ålagt mig får jag leva med, samtidigt som jag känner att jag är friskare än någonsin och lättare än jag varit sedan tonåren. Jag vill ställa mig på torget och bara skrika:
 - TITTA PÅ MIG! LYSSNA PÅ MIG! JAG KAN HJÄLPA ER! Jag vet hur det känns!

Att bo i en förort med 40% högre ohälsotal än övriga Göteborg gör mig ibland otroligt frustrerad. När jag står där i kön på Netto och ser när folk köper 90% snabba kolhydrater, energidrycker i storpack och pasta, vitt bröd och lite grönt. När små pojkar och flickor handlar energidrycker som de intar med chips och godis dagligen och små barn uppvisar tidigt tecken på övervikt. Det är inte kul att se 4-åringar så tjocka att de inte orkar springa...
Jag tänker inte ge mig - det är HÄR jag kan göra skillnad! Frågan är bara hur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar