onsdag 12 oktober 2011

Föds på nytt...


tisdag, 20 september 2011 vid 19:02

Vaknar, käkar två skivor av mitt nybakta lchf-bröd med ost och salami. Röker en hög cigg och läser mina mail och Facebookinlägg, länkar och sedan drar jag iväg mot Eriksberg där jag ska möta en kvinna från Personalstrategerna. Det är grått och regnigt i Göteborg idag och blåsten gör att regnet kommer på tvären...men i mitt sinne är det ändå väldigt soligt. 

Kliver av bussen vid Eriksbergstorget och går i regnet med mitt glada humör och min förvissning om att jodå, hon kommer gilla mina idéer och tankar.

Det gjorde hon!

Hon ÄLSKADE mina idéer och planer. Hon kallade det för fantastiska faktiskt! :)
Hon ska skriva en rapport till AF och rekommendera mig för att få gå en kurs i hur man startar eget och att jag får 6 månaders starta eget-bidrag.
Det känns bra att få bekräftelse av någon som både håller på med företag och har eget sedan många år. :)

Gick därifrån och insåg att jag känner mig som en MILJON!
Träffade en av mina gamla elever i stan och han frågade vad jag gör nu för tiden, om jag är lärare fortfarande och jag svarade: - Nej, jag har ett eget företag nu. Jag är min egen chef!
Jag sa inte längre: - Jag håller på att starta ett eget företag utan jag är det NU - jag är egenföretagare.
Det är verkligen något som håller på att hända inom mig. Jag är inte bara ca 30 kg lättare utan det händer något i mitt sinne - jag har nog aldrig upplevt en sådan tillfredställelse i mitt liv som jag aldrig upplevt förut. Det känns som alla problem bara blåser bort. Tom ekonomin verkar ordna sig. Får jag nu både startaegetbidrag och TTR-ersättning så kan jag lägga ALLA pengar som jag kan ut i lön på företaget till mina skulder och jag kan bli snabbare skuldfri än när jag hade jobb.
Men det viktigaste är vad jag KÄNNER - jag känner mig så nöjd, glad och förvissad om att jag hittat MIN grej. Jag är och har nog alltid varit en entrepenör men inte haft rätt tillfälle att ta steget eller en idé som varit tillräckligt övertygande för att jag skulle köra på - inte ens mitt fotande eller mina utbildningar som healer har gett mig den känslan som jag har nu. Hela jag bara vill fortsätta med det här och aldrig, aldrig mer titta bakåt, bara framåt.
Jag är och känner att jag är i mitt rätta element! :)

I oktober går jag kursen och innan kursen är slut ska mitt företag vara registrerat, annars får man inte fortsätta med startaeget-bidraget. Så den 1 november är jag Företagare även på pappret, inte bara i hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar