onsdag 12 oktober 2011

Solen skiner och jag med den!


lördag, 24 september 2011 vid 14:18

Det var faktiskt mulet när jag vaknade och kände mig lite besviken men molnen skingrades fort och solen dök upp! Gick ut och rensade bort alla döda blommor och gjorde det fint ute efter flera dagars regn och blåst. Bakade ett nytt lchf-bröd och bytte ut lite av de torra ingredienserna för att se om det blev bättre eller sämre och nej, det är lika gott. Det viktiga är nog faktiskt att man har Bakerix i och lika mycket mängd torra ingredienser som i orginalreceptet.
Inte helt fel att äta nybakt bröd, sitta ute i solen och surfa lite innan resten av dagen avklaras:
Ska kolla på Adam när han spelar match, han har klagat över att jag aldrig kollar när han spelar handboll så det får jag väl göra idag då när det är hemmamatch. Har ju hört många lovorda honom.
Efter det ska vi åka till Samantha, min dotter, och äta middag. Hon ringde i morse och ville att vi skulle komma.
Jag kanske ska bli mormor - dom jobbar på det iallafall! Ha ha! Tankarna kring det snurrar i skallen...
Man brukar ju lova sig själv när man är uppväxt med föräldrar som man inte gillar, att man aldrig ska bli som dem. Jag ska aldrig bli en sådan mormor/farmor som min mamma. Kan redan höra henne säga: - Åh, jag ska bli gammelmormor! Ja, eller hur? Hon lär ju aldrig se den ungen och sedan sitta och beklaga sig över att hon inte har någon kontakt med vare sig barn, barnbarn eller barnbarnsbarn. Men det blir väl så när man inte gillar barn överhuvudtaget. Fattar inte varför man skaffar sig fyra barn när man inte ens gillar barn.

Den 1 oktober fyller min söta, gulliga, lilla systerdotter sju år och just nu ligger jag tom minus på kontot men jag kan måla en liten tavla till henne iallafall. Har både ramar och papper hemma. Det får bli en prinsessa, för det är vad hon gillar just nu. Ska försöka göra en prinsessa som ser ut som hon...svårt men jag ska försöka!

Ska hitta en stark prinsessa, kanske något i den här stilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar