onsdag 12 oktober 2011

Det löser sig!


måndag, 19 september 2011 vid 17:47

Visst hör man det ofta, när man beklagar sig över något av en hög med vänner och bekanta, att det löser sig?
Ända sedan i somras har jag oroat mig för hur ekonomin ska se ut efter att sista lönen skulle ramla in. Först ringde jag lönekontoret och frågade hur mycket pengar jag får i augusti, som skulle vara sista löneutbetalningen och det skulle knappt bli så det täckte hyran - panik! Kvinnan på lönekontoret tycket jag skulle ringa min chef och BE om att få en veckas jobb i augusti för det var det enda som fattades för att få det att gå ihop. Dagen efter ringde min chef och erbjöd en veckas extra betalt och jag nästan grinade av tacksamhet. Sedan ringde han ju och erbjöd mig 2 veckors jobb men det visade sig ju bara resultera i 9 timmar, men det är ju pengar det med. Började stämpla den 24 augusti och räknade på fingrarna att har jag TUR så kan jag få ut 2 veckors a-kassa i slutet på september...så med 2 veckors a-kassa, underhåll, barnbidrag och 9 timmars löneutbetalning har jag så det räcker till de löpande utgifterna: hyra, el, försäkringar och annat autogiro.
I förra veckan skickade jag in en ansökan om omställningsförsäkring, något som man blir erbjuden om man varit fast anställd och blivit uppsagd. Idag fick jag svaret att ja, jag kommer få en coach ...OCH...avgångsersättning!!!! :)

Hon ringde mig för en stund sedan och jadå, jag ska få 6000 kr!!!! FY FAN; JAG KAN LEVA i oktober också!

:)

Ibland löser sig faktiskt saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar