onsdag 12 oktober 2011

Duracellkanin?


söndag, 18 september 2011 vid 20:10

Vaknar och inte fan är jag trött efter två dagars springande över halva Angered, inte! Dagens plan var ju att städa och jodå, det började med att tömma kattlådan ute och ja, då går det ju inte att bara sluta utomhus utan det sopas, möbleras om lite och sånt. När jag var klar med det, var det dags att åka upp till Lövgärdet och hämta ett litet databord till Adams rum. Christoffer körde och hjälpte mig.
Väl hemma åkte dammsugaren fram och middagen lagades: Blomkålsmos och stekt falukorv med hög kötthalt och lite kolhydrater. Fast jag inte ätit någon frukost innan så fick jag inte i mig så mycket som jag hade lagt upp.
Sedan var det dags att rensa svamp och så roligt som det är att plocka svamp, så är det lika trist att rensa den men trattkantareller är inte så svåra att rensa, de är rätt rena som det är. Men det tog ändå cirka två timmar och nacken skrek i protest.

Först hade jag tänkt torka trattkantarellerna men insåg att jag inte har något ställe i mitt lilla radhus där jag kunde göra det utan att antingen få katthår i det eller att det är för fuktigt...så det slutade med att all svamp åkte ner i stekpannan med bara smör! Smörförvälld svamp luktar otroligt gott! Fördelades i fyra fryspåsar och ligger nu i frysen.

Nu ska jag SITTA ner resten av kvällen!
:)

Jag glömde en sak den här veckan!
Jag skulle ju fira att jag levt som lchf:are i ett år, den 15 september! Jag är cirka 30 kg lättare och livet känns sååå JÄVLA bra! Det har varit ett tufft år men inte på grund av matvanorna utan pga jobb och ekonomi och än är det ju inte över. Jag vet fortfarande inte om jag har så pass med pengar att jag klarar hyran för oktober men jag har en känsla av att det kommer funka.
Jag går omkring med ett slags glädjerus för att jag gör exakt det jag gillar att göra. Jag lever som jag vill göra med maten, vikten påverkar hela mig och jag blir mer och mer övertygad om mitt livsval är det mest rätta jag någonsin gjort!
Igår gick jag och lallade för mig själv med en glädjemonolog: Jag älskar att starta mitt företag, jag behöver pengarna för att överleva och kunna expandera och hjälpa ännu mer men det är själva hjälpen som är själva motoron i det jag gör. Att få ett sms från Maggan att hon lyckats gå ner 2 kg på en vecka ger mig värsta glädjekicken och ja, hon ska gå med i min matgrupp som börjar den 26 september. Jag har faktiskt TVÅ kunder - hittils.
Det är en början!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar