onsdag 12 oktober 2011

Grekiskt och svenskt


söndag, 25 september 2011 vid 12:54

Efter att ha tittat på Adam när han spelade match så drog vi iväg till Majorna för att träffa dottern och hennes man. De hade beställt bord på en grekisk restaurang och bjöd mig, Adam och Oliver på mat! :)
Att vara lchf:are och käka på restaurang är faktiskt inga större problem och jag beställde Bifteki, med sallad och Tzatziki. Inga kolhydrater i det inte! Men, jag gillade inte köttfärsbiffen. Fick för mig att det var Koriander eller Dragon i den för det var någon bismak som jag inte gillade.  Men när jag frågade så fick jag svaret att det inte fanns vare sig Koriander eller Dragon i köttfärsen. Men ja, jag åt inte mycket av den utan fick kyckling av Samantha och en bit av Adam, under protest naturligtvis, så mätt vart jag ändå! Ungarna tuggade i sig min köttfärsbiff så alla var mätta och nöjda.

På dagens agenda står det bara en enda sak: Ut i skogen och plocka Trattkantareller! (Tar nog med mig kameran också)
Det är rena sommarvärmen ute idag, så man får passa på. Imorgon blir det storstädning eftersom mina första kunder kommer på besök på kvällen och jag får sätta igång med min första lchf-grupp!

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar