onsdag 12 oktober 2011

Hållbara kvalitetsskor?


torsdag, 15 september 2011 vid 12:16

Adam är inte precis rädd om sina skor och den här sommaren har det gått åt några par...sista skorna höll i en vecka eftersom han använde dem som broms när han åkte skateboard... En dag kom en hans kompisar med ganska fina och till synes hållbara skor så skickade jag ner honom till skoaffären för att köpa likadana. Ville ju att han skulle vara fin när han började skolan och ha dem fram till vintern.


Dessa kostade 299 kr och jag tyckte det var lite dyrt med tanke på min obefintliga ekonomi men det var bättre att lägga lite extra pengar och köpa ett par skor som skulle hålla längre än en vecka.

Igår kom han hem i regnet och talade om att hans skor var trasiga... :)
Sulan hade lossnat från själva skon i regnet. Nu har jag INGA pengar att köpa nya för! Var är kvittot?
Borta...

Går in på bankens sida och ser att det finns en betalningskvittens där så jag får gå till banken och skriva ut den, gå med skorna och kräva nya eller pengarna tillbaka.
Ungen går i sin brors kompis skor för tillfället.

Kvalitet?

Knappast!

http://www.deichmann-sko.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar