onsdag 12 oktober 2011

Det är fel dag idag!


torsdag, 22 september 2011 vid 17:18

Vaknar och skallen är full av omstruktureringstankar kring hur jag ska forma mitt företag.
* Vad har jag att erbjuda?
* Vem ska jag erbjuda det - privatpersoner och företag
* Hur? Kurser, stödgrupper, föreläsningar, weekendkurser osv..
* Vad ska det kosta och hur lång tid ska varje event kosta?

Skriver en lista över mina tankar och går sedan in på hemsidan och raderar en del och skriver om en del...nu är omstruktureringen på gång men jag ska skynda långsamt. Slut på stressandet - det här ska göras om från grunden men idéerna ska vara samma som förut.

När jag läst mina mail så kommer jag på att jag ska till BUP med Adam, klockan två. Fan, min hemtelefon funkar inte och har inte gjort på en vecka nu. Måste köpa en ny - när jag har råd.
Ringer från mobilen till skolan och ber dem säga till Adam att lämna skolan halv två för vi ska vara där klockan två.
Ringer också till K.J:s dotter som lovat mig en biljett till Bokmässan. Vill så gärna få en glimt av Nina Hagen och när jag loggar in på FB ser jag att även Johanne Hildebrandt ska vara där och henne vill jag åtminstone säga hej till. Hon är min "favoritkändis" för av någon anledning har hon lyckats med konststycket att uppmärksamma mig bland alla vänner hon har på sin FB-sida och skriver ibland på min logg. Blir lika häpen och glad varje gång det händer och förstår någonstans att hon och jag är lite av samma skrot och korn, oavsett kändisskap eller inte. Maria Sveland ska också dit och hon är min feministguru.
Duschar, surfar och klär på mig, laddar kameran och iväg!
På vägen mot BUP börjar jag fundera på om det är den här fredagen eller nästa som vi ska till BUP... :)
När jag kommer in går jag fram till disken och frågar om jag är här rätt dag och får veta att nej, det är nästa fredag...fan, jag har dragit iväg med Adam från skolan på fel dag!
När jag möter honom vid hållplatsen och säger att det är fel fredag tittar han på mig och säger:
- Mamma, det är inte ens fredag idag, det är TORSDAG!
:)
- Näääe, det är det ju inte! Det är FREDAG! säger jag och håller upp mobilen mot honom för att han själv ska få se!
- Ja, det står TORSDAG på din mobil också!
Jag tar på mig glasögonen och jo, det är ju torsdag!
FAN! Det är alltså inte idag jag ska gå på någon Bokmässa heller!
:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar