torsdag 13 oktober 2011

Föreläsning med Kostdoktorn!

Nu har jag varit och lyssnat på Andreas Eenfeldt - www.kostdoktorn.se - och hans föreläsning om Matrevolutionen, baserat på hans bok med samma namn:

Han var jättebra att lyssna på och hade mycket bra saker att prata om, inget snack om saken. Men jag insåg också snabbt när jag bläddrade igenom boken jag köpte att hade jag läst boken så hade jag bara känt att jag kunde låtit bli att gå på föreläsningen.
Men jag fick iallfall knyta lite kontakter, bland annat med Kostdemokrati, lchf-matkasse-företaget och några till. Det kunde jag inte ha gjort om jag inte hade gått! Jag känner mig onekligen lite ensam med mina försök att skapa ett företag inom LCHF för de jag möter är inte ensamma. Men ja, jag kanske kan ändra på det med faktiskt.
Det finns tex ingen Riksorganisation inom LCHF och det tycker jag behövs vid det här laget: Ju fler vi är tillsammans och organiserar oss, desto större genomslagskraft kan vi få!
LCHF - INTE EN MODEDIET! Efter kvällens föreläsning inser och håller jag med Andreas Eenfeldt om att det är Kaloridieten som är en modediet och förhoppningsvis kommer den vara utdöd inom tio år för att aldrig mer återvända med sådana dumeheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar