lördag 22 oktober 2011

AF lyckas - igen!

Öppnar min  mail och får följande lilla erbjudande: 
Hej,

Du får härmed en platsanvisning från Arbetsförmedlingen.

I bilagan till detta brev finns information om ett ledigt arbete hos Sigtuna
kommun, Stephen Pettersson.

Läs noga igenom bilagan. Där framgår bland annat att du senast ett visst datum
måste redovisa om du sökt arbetet eller inte. Kan du inte läsa bilagan så måste
du kontakta Arbetsförmedlingen snarast.

Med vänliga hälsningar

David Lindberg



I bilagan som är medskickad står det följande: 


Ett ledigt arbete att söka
Här får du information om ett ledigt arbete hos Sigtuna kommun, Stephen Pettersson
När du har sökt arbetet ska du höra av dig till Arbetsförmedlingen. Läs mer om det på sista sidan "Redovisning
om sökt arbete".
Vi bedömer att detta är ett lämpligt arbete för dig. Du som uppbär arbetslöshetsersättning är skyldig att söka
detta arbete, enligt villkoren i arbetslöshetsförsäkringen. Vi måste meddela din arbetslöshetskassa
- om du inte söker arbetet.
- om du söker och får arbetet, men tackar nej till det.
I så fall kan arbetslöshetskassan sänka eller dra in din ersättning.
Vi hoppas att du får arbetet och önskar dig lycka till!



Helt otroligt! 
Själva jobbannonsen är medskickad också som pdf-fil och den kan jag inte ens öppna. Men ja, hur i h-e ska jag kunna söka ett jobb som ligger i SIGTUNA???

Ska jag säga upp lägenheten i Göteborg, flytta mina söner till Sigtuna...och hur lätt är det att få en bostad i en annan kommun när man till att börja med har betalningsanmärkningar? 
Finns det ens några bostäder att söka? Vem betalar flytten? Vem talar om för mina barn att nu får de inte gå i sina musikskolor för mamma ska jobba...
Till saken hör också att jag inte ens skulle få ligga i AF:s datasystem under just lärare eftersom jag inte har någon behörighet. De ville lägga mig under lärarassistenter, något jag aldrig jobbat som men där behöver man inte ens vara behörig.


Blir både lite road och samtidigt känner jag mig återigen ganska kränkt! 


Har svarat vederbörande arbetsförmeldare och även skickat en kopia till Af-chefen i Angered. Har även meddelat att jag börjar jobba halvtid på måndag...i GÖTEBORG!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar