onsdag 12 oktober 2011

Svampig dag!


tisdag, 27 september 2011 vid 18:14

Solen dök upp som utlovat och jag satte mig ute på min lilla bänk i solen och rensade svamp och rensade...och rensade!
Det är sjukt vad tid det tar! Men nu är det gjort och det ligger 8 påsar smörsauterade Trattkantareller i frysen nu!
Hade man tagit ut timpenning för att dels plocka svampen och sedan rensa den så skulle nog den kosta mer än Hummern som såldes idag för över 30 000 kr kilot! :)

Oliver kom upp vid ett..."någon" ringde och i vanlig ordning tiggde han en cigg av mig och tyckte jag var helt dum i skallen när jag påtalade att jag var arg för att han inte gick upp. Hans anledning var ju att han bara sovit 20 minuter, dygnet innan. Att man inte kan sova ikapp förlorad sömn gick han inte alls med på. Han sov totalt 14 timmar och vad jag kan utläsa av det jag hittade på nätet så hade det räckt gott med att gå upp halv tio, då han skulle till skolan.
http://www.motivation.se/halsa/somn/det-gar-at...

Snoozar man dessutom i fyra timmar så blir det ju bara värre! Men ja, Oliver har alltid argument för vad han än gör, hur tokigt det än låter.

:)

Min hemtelefon har kraschat och det innebär att jag inte ens kan kolla om min a-kassa är på väg in men ja, jag har ju Internetbanken! :)
Så jag loggade in och kollade och joooooooooooooooooo, a-kassepengarna är på väg in!

Slut på den ekonomiska ångesten! Två månaders oro är till ända!

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar