måndag 31 oktober 2011

Underbar helg

I helgen har min dotter och hennes man bytt lägenhet från sin tvåa till en trea, på samma gård. Jag var seg och kom inte iväg förrän vid tolvtiden och när jag kom fram hade Oliver och hans kompisar redan flyttat alla möbler och lådor. Så jag koncentrerade mig på att hjälpa till att packa upp och möblera. Det gick som en dans! Hennes man, Robban, var bortrest och kom hem senare på kvällen till en relativt färdigmöblerad, ny lägenhet. Han fyllde år i onsdags så vi bestämde oss för att fira honom dagen efter, på söndagen.
Jag och Samantha träffades i stan vid tolvtiden och köpte presenter och middags mat som vi tillagade tillsammans och naturligtvis i LCHF-stil!
Det blev:
Nötstek brynt i smör och en sås gjord på Creme Fraiche, Creme Bonjour, hackad rödlök, buljong och en hög med kryddor.
Smörstekta champinjoner
Blomkålsris
Brysselkål, gratinerad i en sås av Creme Fraiche och Blåmögelost
Sallad med fetaost, avakado, tomat, rödlök.
Dessert:
Jordgubbar, hallon och blåbär med en sås på uppvispad grädde, philadelphiaost, lite citronsaft och en dutt vaniljsocker.

Kan ju säga att ALLA var väldigt mätta och nöjda!

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar